tisdag 2 juni 2015

Vansbro den 2 juni

 

Vansbros Veteranorientering i Lindesnäs


Nu också med resultat.

Totalt så deltog 109 st och resultatet fiinns här.

 

Från klubben blev det bottenrekord i antal deltagare med enbart 4 st medlemmar.

Dock ett stort grattis till Stig Östh som tog hem segern på bana H3.

Bildresultat för stig Östh

 

Korsnäs IF OK

4 startande
PlacNamnKlassTidDiffKm-tid
1Stig ÖstH329:40 10:47
4Erik SvenssonH333:21+3:4112:07
6Inger Daniels-ÖstD458:08+23:0327:09
18Tryggve OttossonH248:16+20:5512:22

 

 

 

Eftersom jag inte deltog i tävlingen så har jag tagit mig friheten att använda Tryggves berättelse som underlag med lite frisering av mig.

 

Eftersom jag (Tryggve) inte tänkte ta den snabbaste och bästa vägen till Lindesnäs så startade jag 20 minuter före alla andra. Försökte få lite ressällskap men ingen var morgonpigg. Åkte altså ensam på rallyvägarna mellan Nyhammar och Lindesnäs.

Fortfarande ingen sommarvärme utan grått och kyligt men väl vid starten så kändes det ganska bra.

Bildresultat för lindesnäs

Fin terräng så det flöt på ganska bra, stigar stora som autostrador, lättsprunget så det var bara att ge järnet. Kanske det gick lite för bra så koncentrationen minskade. Då hände det, dagens booom, som tur blev det stopp, en stor fors dök plötsligt upp framför mig och fick mig att besannas. Hade återigen missat att kolla riktningen på kompassen.

Rakt söderut ner till bron för att sedan fortsätta över bäcken, ny njutning fin skog om än lite kuperat och mitt uppe i allt så bryter solen fram och kaffet smakar kanon. Har ingen aning om några resultat, men bifor min löpning på bana 2.

Tryggve med viss korrigering av Hasse.

 

 

UPPDATERAD: 23 FEB 2016 15:46Skribent: Hans Kruskop

Veteranträning den 6 april i Fernviken

  Saknas på bilden gör Lars J och fotografen. Nederst: Så här sprang Anders På dagens veteranträning deltog 10 st veteraner som tog sig an s...