tisdag 8 april 2014

Lätta Mellsta den 8 april!

 

Lätta Mellsta den 8 april!


När Kvarnsveden bjöd upp till Veteranorientering i Mellsta så kändes det bra.

Mellsta är ett fint område som vi alla har spungit i många gånger, dessutom nära till allt inklusive inomhusdusch och parkering.

Här är det lättorienterat!

 


Förberedelse före start. 

 

Totalt var vi 113 st som trivdes med en bra genomförd tävling, varav 10 st från klubben.

Synd att många stannade hemma i det ruggiga vädret. Väl ute på banan så kände vi inte av vädret och när det sen var innomhusdusch blev det riktigt bra.

Hur gick det då för mig?

Som gammal Borlängebo så är Mellsta ett välkänt område med fin och bra terräng.

Här gäller det bara att löpa och hålla högsta fart.

Men oj vad jag bedrog mig. När jag fick kartan vid start så blev det en chock, svårläst och många kontroller med riktningsändringar. Eftersom området var bekant så var det bara att dra iväg. Bom på bom och helt okontrollerad löpning. Det hela sluta som en fars som platsar i "Funniest Videos". Kolla gärna på min löpning och få ett gott skratt, det bjuder jag på.

 

 

Övriga i klubben (förutom mig och kanske någon till)  höll dock huvudet kallt och gjorde riktigt bra ifrån sig. Liksom i Avesta så blev det dubbelseger på bana 1. Även denna gång med Janne sekunderna före Mats.

Stig B och Meit gjorde helt klart bra löp.

Resultatet finns här.

 

Klubbresultat

Korsnäs IF OK (10)

   

1

Jan Lindberg

H1

37.19

2

Mats Jönsson

H1

37.30

10

Benny Rendalen

H1

50.56

16

Hans Kruskopf

H2

51.26

17

Tryggve Ottosson

H2

51.44

13

Stig Bleckur

H3

48.08

19

Kjell Persson

H3

55.59

 

Stig Karlsson

H3

felst

2

Meit Kruskopf

D3

49.31

3

Inger Daniels-Östh

D4

1:05.53

 

Några bilder 

 

                     

Stig B stämplar vid sista                              Kjell mot utstämplingen

 

Min Bana 2

UPPDATERAD: 25 FEB 2015 16:48Skribent: Hans Kruskopf

Veteranträning den 6 april i Fernviken

  Saknas på bilden gör Lars J och fotografen. Nederst: Så här sprang Anders På dagens veteranträning deltog 10 st veteraner som tog sig an s...